"Jedná se o potrubí, které je odděleno od ostatní technologie a během provozu ani odstávky se nevyužívá," uvedl mluvčí. V těsné blízkosti potrubí byla podle něj naměřena aktivita 0,00075 milisievertu za hodinu, tedy nepatrně vyšší, než je u přirozeného pozadí. Je to přibližně osmkrát méně než hodnoty, kterým jsou vystaveni pasažéři dálkových letadel, dodal.
"Zdraví zaměstnanců ani životní prostředí nebylo ohroženo. Celá záležitost spíše ukazuje, jak citlivě jsou nastaveny ohlašovací povinnosti provozovatele směrem k jadernému dozoru a stejně tak mezi Českou republikou a Rakouskem," uvedl mluvčí. O události provozovatel informoval Státní úřad pro jadernou bezpečnost (SÚJB), který pak v souladu s Dohodou z Melku informoval rakouskou stranu.
Na druhém výrobním bloku pokračuje podle harmonogramu odstávka spojená s výměnou části paliva a dalšími pracemi. Aktuálně technici zavážejí palivo do reaktoru. Všech 163 palivových souborů by mělo být zavezeno v noci na pátek.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
