Rozhodování Evropského parlamentu je přitom podle hlavního ekonoma Patria Finance Davida Marka důležité a jeho význam v rámci společných evropských institucí postupně stoupá. "Pomalé a obtížné prosazování důležitých kroků může zbrzdit řadu klíčových reforem a dohod. Aktuálně nejvýznamnější agendami jsou změny v energetické politice, tedy zejména špatně fungujícího systému emisních povolenek, změny v regulaci finančního sektoru reagující na poslední finanční krizi a skandály kolem úrokových sazeb LIBOR, dokončení dohody o volném obchodu mezi USA a EU, případně institucionální reformy uvnitř EU," uvedl.
Podle hlavního ekonoma Ery Jana Bureše tak budou muset strany hlavního proudu - lidovci a socialisté - pravděpodobně nuceni více spolupracovat a v řadě otázek táhnout za jeden provaz. Slovo antievropských stran bude mít totiž největší váhu v takových otázkách, kde mezi tradičními stranami existují největší rozpory. "Může se jednat například o připravovanou transatlantickou obchodní dohodu s USA. Bezprostřední dopad euro-voleb ale zůstane minimální," uvedl.
Předběžné výsledky ukazují, že umírněně levicové a umírněně pravicové proevropské strany budou ovládat zhruba 70 procent křesel v Evropském parlamentu. Volby ale zároveň přinesly úspěch nacionalistům, kteří převážně ve starých unijních zemích zaznamenali narůst popularity a ve Francii a Británii slaví velké vítězství.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
