"Současná vláda a její ministr Chovanec nemá zájem dokončit privatizaci, respektive dokončit transformační proces, nepřevádět na akciovou společnost a nechat státní podnik," řekl Sixta. Proces postupného přechodu České pošty ze státního podniku na akciovou společnost schválilo vedení firmy v roce 2006. Ministerstvo ještě pod vedením ministra vnitra a informatiky Ivana Langra (ODS) tehdy počítalo s transformací pošty k začátku roku 2008.
Materiál, který projednala dozorčí rada České pošty, má nyní na stole Chovanec, jenž podle Sixty schválení přislíbil. "Diskutuje se samozřejmě i forma schválení toho materiálu vládou," dodal náměstek.
Druhým hlavním bodem dokumentu je podle něj zachování pobočkové sítě. Ministr Chovanec již dříve prohlásil, že chce zabránit jejich rozsáhlejšímu rušení. Česká pošta nyní diskutuje o konkrétní formě využívání takzvaného programu Partner, kdy poštovní služby poskytuje obchodní firma formou franšízinku, podobně jako v Německu nebo v Rakousku. Proti rušení se staví také zástupci obcí, kteří v tomto týdnu premiérovi Bohuslavu Sobotkovi předali petici podepsanou téměř 111.000 lidmi z 900 obcí.
Česká pošta provozuje přes 3200 poboček a zaměstnává 32.000 lidí. Po nástupu nového ministra vnitra Chovance došlo na poště k několika personálním změnám, včetně rezignace generálního ředitele Petra Zatloukala, kterého dočasně nahradil jeho zástupce a obchodní ředitel Martin Elkán. V úterý se novým předsedou dozorčí rady České pošty stal Jan Mareš.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
