Sasol nyní připravuje pro komplex území u města Lake Charles na jihozápadě státu o rozloze 1228 hektarů. Lokalita se nachází v oblasti kolem Mexického zálivu, kde už stojí řada rafinerií a dalších zařízení pro zpracování ropy a plynu a je zde rozsáhlá přepravní infrastruktura.
Sasol chce v komplexu zpracovávat plyn na etylen, chemickou surovinu s širokým spektrem využití. Rovněž plánuje vyrábět z plynu naftu a další paliva. Stát Louisiana na projekt poskytne investiční pobídku v hodnotě dvou miliard dolarů. Výstavba zařízení zaměstná až 7000 lidí.
Díky prudkému rozvoji břidlicového plynu investoři jen v Louisianě plánují pro příštích pět let celkem 66 průmyslových projektů v celkové hodnotě kolem 90 miliard dolarů. List píše o "Kataru na bažinách", kde mají stát nové továrny na hnojiva, metanolové terminály, závody na polymery, čpavek a bór nebo papírny,
Pro Louisianu, jejíž roční ekonomický výkon činí kolem 250 miliard dolarů, je taková investiční expanze bezprecedentní. "Obvykle měříme růst investic ve stovkách milionů dolarů. Když vidíme něco takového, vypadávají nám oči z důlků," řekl ekonom Loren Scott, který studuje ekonomiku Louisiany čtyři desetiletí.
Chemickým závodům, které odebírají jako surovinu plyn nebo ropu, poskytuje Lousiana velké výhody. Díky rozsáhlým vodním cestám a těsné blízkosti mořského pobřeží může Sasol své produkty dodávat po vodě a díky velkým zdrojům břidlicového plynu v sousedním Texasu a rozsáhlé síti plynovodů má společnost zajištěn bezpečný a hojný přísun suroviny.
"Taky proto je pro Čínu a Evropu mnohem těžší naskočit takto ve velkém do břidlicového plynu. Podíváte-li se na plynovody v této zemi, vypadá to jako pavoučí síť," řekl listu šéf Sasolu David Constable.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
