Dopravní podnik použil jednací řízení bez uveřejnění. Pro tuto formu, kterou zákon o veřejných zakázkách umožňuje jen v ojedinělých případech, ale nebyly podle ÚOHS splněny podmínky.
Dopravní podnik se hájil tím, že řídicí systémy jsou duševním vlastnictvím společnosti Xanthus a.s., a z těchto důvodů nebylo možné zadat zakázku jiné firmě.
DPHMP ale antimonopolnímu úřadu nepředložil licenční smlouvy, které by prokazovaly existenci autorských práv společnosti Xanthus k řídicím systémům. Neprokázal také, že by zakázku nemohla udělat jiná firma. "Postup zadavatele mohl podstatně ovlivnit výběr nejvhodnější nabídky," dodal Rafaj.
vrn jpt



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
