Celkem resort plánoval rozdělit půl miliardy korun a podle ministerstva dopravy je reálné, že tuto částku nakonec úřad rozdělí celou. Současná dotace má sloužit nejen k opravám komunikací, na které už ministerstvo dopravy v loňském roce rozdělilo 440 milionů korun, ale umožňuje obcím poškozenou infrastrukturu modernizovat nebo vylepšit.
Pokud měla obec štěrkovou komunikaci, mohla dříve žádat pouze o obnovu původní štěrkové cesty, zatímco dnes může žádat o dotaci například na asfaltovou silnici, uvedl Neřold. Z peněz, které ministerstvo rozdělí, mohou poškozené obce zaplatit až 85 procent nákladů na jednotlivé projekty. Čerpání dotací ministerstvo umožnilo na obnovu místních komunikací od první do třetí třídy, zaplatit se z nich může dále například nové osvětlení, zábradlí, nebo lávky pro chodce.
Pokud celkový objem žádostí překročí vymezenou půlmiliardu korun, bude ministerstvo podle Neřolda upřednostňovat ty obce, které požadují dotaci na komunikace vyšších tříd, je na nich objednaná veřejná doprava, nebo na ty silnice, které jsou kvůli povodním stále uzavřené. Peníze z dotací budou moct obce čerpat až do konce roku 2016.
cfr mal



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
