Dopravní podnik, který je největší městskou společností v ČR, na jízdném ročně získá přes čtyři miliardy korun. O zdražování jízdenek se v Praze mluví už řadu měsíců. Hlavně v souvislosti s finančními potížemi podniku. Podle ředitele se ale postupně daří měnit nebo vypovídat nevýhodné smlouvy z minulosti, zároveň se zvyšují tržby, třeba z pronájmů. "Nemusíme proto letos tlačit na město kvůli zdražování ani sahat do mezd zaměstnanců," uvedl.
O výši jízdného rozhoduje rada města. Před podzimními komunálními volbami se politici do nepopulárního zdražování patrně nepustí. Co bude příští rok, zatím není jasné. Už dřív z dopravního podniku zaznělo, že by se napřesrok mohlo zdražit zhruba o desetinu. Rozhodovat o tom bude ale zřejmě až nová politická reprezentace, která vzejde z voleb.
V dopravním podniku pracuje přes 10.000 zaměstnanců. Společnost provozuje tři linky metra o celkové délce 59,4 kilometru, dále 539,8 kilometru tramvajových tratí a 1798 kilometrů autobusových linek. Hlavní město, které je objednatelem služeb, letos přispělo na provoz částkou kolem 11 miliard korun.
jhr rot



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
