VOKD se potýká s problémy už delší dobu. Představenstvo uvedlo na internetových stránkách firmy, že vedení společnosti analyzovalo hospodářskou a právní situaci a dospělo k závěru, že je v současné době v úpadku ve formě platební neschopnosti.
Společnost se podle představenstva dostala do problémů se splácením závazků v důsledku několika faktorů. Koncem loňského roku její hlavní finanční partner, jedna z největších tuzemských bank, ukončil financování a společnost byla nucena splatit celý úvěr převyšující 100 milionů korun. "Tuto ztrátu financování se nepodařilo nahradit," uvedlo představenstvo.
Dalšími příčinami podle něj bylo, že kvůli krizi poklesla hodnota připravených i uskutečňovaných projektů a že firma obtížněji získávala zakázky. "V regionu se zpomalila investiční výstavba, což vede k obtížnějšímu získávání zakázek a nižší ziskové marži. Zároveň dochází ke zpochybňování perspektivy důležité podnikatelské aktivity VOKD - důlního stavitelství," uvedlo představenstvo.
Společnost VOKD podle představenstva s ohledem na písemné souhlasy většiny věřitelů navrhla soudu řešit svůj úpadek reorganizací. "Vedení společnosti je přesvědčeno, že firma má základní předpoklady pro splnění podmínek reorganizace, že tato forma bude pro věřitele výhodnější než konkurz a zároveň pomůže zachránit pracovní místa ve firmě i regionu," uvedlo představenstvo v prohlášení na internetových stránkách.
Firma VOKD se zabývá komplexním pozemním, podzemním a důlním stavitelstvím. Jako přímý nástupce podniku Výstavba OKD, založeného v roce 1951, patřila v minulosti těžařské společnosti OKD. V roce 2006 ji koupil holding Geofin ostravského podnikatele Daneše Zátorského. Tomu patří například letecká společnost Job Air-Central Connect Airlines, kterou poslal soud do úpadku v roce 2012. Podíl měl i ve spořitelním a úvěrním družstvu Unibon, kterému v témže roce Česká národní banka odebrala licenci.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
