"Cílem podprogramu je přispět prostřednictvím dotace k obnově základních funkcí v území obcí a krajů, a tím odstranit nebo omezit možné důsledky živelních pohrom," prohlásila ministryně Věra Jourová (ANO).
O dotaci mohou žádat obce a kraje postižené živelní pohromou v roce 2013, pokud pro jejich území byl vyhlášen stav nebezpečí nebo nouzový stav.
Rozdíl oproti první výzvě je hlavně v tom, že tentokrát obce a kraje mohou žádat také o peníze na obnovu komunikací a mostů v jejich katastru. To před tím možné nebylo, protože to spadalo pod ministerstvo dopravy.
Právě kvůli tomu MMR spoustu žádostí v prvním kole odmítlo. Některé žádosti však ministerstvo vrátilo k doplnění, jiné odmítlo. "Řada žádostí je pro tento dotační titul neuznatelných. Jedná se zejména o žádosti na opravu mostků, propustek, komunikací a chodníků, o kterých bylo rozhodnuto, že jsou v gesci ministerstva dopravy," uvedl resort v lednu.
Celkem v rámci první výzvy ministerstvo přijalo 198 žádostí s celkovou požadovanou částkou 751,89 milionu korun. Nejvíce žádostí, celkem 86, přišlo z Jihočeského kraje. Nejvíce peněz chtěly obce z Ústecka - celková částka 24 žádostí činí 311,8 milionu korun.
MMR také rozdělilo zhruba 2055 domácnostem přes 60 milionů korun jako příspěvek na odstranění škod po loňských povodních.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
