Bulharsko, které je zatím ohledně dodávek jaderného paliva plně závislé na Rusku, si dohodou s Westinghouse zajistí dalšího dodavatele. V podobné situaci jako Bulharsko jsou co do dodávek paliva v Evropě už jen Česko, Slovensko, Maďarsko a Finsko. Dohoda odpovídá nové strategii EU, která doporučuje omezit závislost na jediném dodavateli u jakéhokoli druhu energie.
Westinghouse, která staví a provozuje jaderné elektrárny po celém světě a podílela se i na výstavbě prvních dvou bloků českého Temelína, by měla podle dohody získat 30 procent v podniku Kozloduj NPP, dceřiné firmě Kozloduj pro výstavbu nových reaktorů. Podle Genova by státní holding mohl dohodu schválit už příští týden.
Bulharsko bude moci díky dohodě jednat o financování a výstavbě reaktoru AP1000 o výkonu 1100 megawattů. Podle Genova by nový reaktor měl zahájit provoz v roce 2024. Projekt by měly z větší části financovat půjčky od americké a japonské agentury pro exportní úvěry. Náklady výstavby nového reaktoru se odhadují na zhruba miliardu dolarů.
Bulharsko je jednou z mála zemí Evropské unie, která po havárii v japonské Fukušimě v roce 2011 plánuje nový jaderný reaktor. Elektrárna v Kozloduji má nyní dva sovětské reaktory o výkonu 1000 megawattů.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
