Obě firmy se musí zbavit aktiv za zhruba pět miliard eur (asi 137,2 miliardy Kč), aby si zajistily podporu antimonopolních úřadů s plánovanou megafúzí, z níž by měla vzejít globální jednička na trhu cementu. Firmy oznámily, že hodlají hledat zájemce o koupi svých aktivit v Brazílii, Kanadě, na Filipínách, v Maďarsku, Rakousku, Rumunsku, Srbsku, Velké Británii a v dalších zemích. Podniky v České republice ve společném prohlášení zveřejněném na webu obou firem zmíněny nejsou.
Generální ředitel Holcim Bernard Fontana podle agentury Reuters uvedl, že zájem vyjádřilo už asi 50 potenciálních kupců. Jednání mají podle něj začít brzy. Firmy zároveň upozornily, že v závislosti na požadavcích regulátorů budou uvažovat o nutnosti odprodeje dalšího majetku.
Firmy Holcim i Lafarge, které jsou předními výrobci cementu na světě, informovaly o vzájemném jednání o fúzi v dubnu. Transakcí vznikne kolos s tržní hodnotou kolem 55 miliard dolarů (asi 1,1 bilionu Kč). Po sloučení by podnik měl zhruba 130.000 zaměstnanců.
Lafarge v současnosti zaměstnává kolem 65.000 lidí v 64 zemích světa. V České republice vlastní cementárnu v Čížkovicích na Litoměřicku.
Holcim má ve zhruba 70 zemích světa kolem 71.000 zaměstnanců. V Česku má cementárnu v Prachovicích na Chrudimsku a patří mezi přední české producenty cementu, kameniva, betonu a dalších stavebnin. Loni se Holcim dohodl na převodu většiny svých českých závodů do rukou mexické společnosti Cemex v rámci širší dohody, podle níž Holcim od mexického konkurenta získá jeho německé provozy.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
