V samotném červnu se prodej meziročně snížil o 17,3 procenta. Od počátku letošního roku pak klesl o 7,6 procenta. Největší propad od začátku letošního roku zaznamenaly automobilky Ford, Chevrolet a domácí Lada. Prodej Fordu se snížil o 39 procent, Chevroletu o 19 procent a Lady o 15 procent.
Ruský automobilový trh je pod tlakem kvůli slabé ekonomice, na kterou mají negativní dopad sankce západních zemí vůči Rusku kvůli jeho postupu na Ukrajině. Zpomalující se ekonomický růst také nutí lidi odkládat velké nákupy.
"Na trhu zrychleným tempem pokračuje klesající trend," uvedl šéf automobilového výboru AEB Jörg Schreiber. "Podle názoru společností, které jsou členy automobilového výboru, pokles trhu ještě nedosáhl svého dna," dodal. Podle něj by se v druhé polovině roku měl prodej dále snížit meziročně o 16 procent.
V celém loňském roce automobilový trh v Rusku zaznamenal pokles o 5,5 procenta na 2,78 milionu. Zvrátil tak trend z předchozích tří let, kdy v procentním vyjádření rostl dvouciferným tempem.
Experti předpokládají, že Rusko do roku 2020 vystřídá Německo na pozici největšího automobilového trhu v Evropě. V Rusku proto silně investují západní automobilky, například General Motors, Ford, Volkswagen, Renault a Fiat, které chtějí využít růstového potenciálu tamního trhu.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
