"Vláda udělala podstatný krok v rámci toho, aby ČR dohnala určité zpoždění (v přípravách na čerpání peněz z EU), které nabrala díky tomu, že tady byla přechodná vláda a předčasné volby," uvedl Sobotka. Řekl, že přípravy žádné zpoždění nenabírají a postupují podle harmonogramu, který si kabinet stanovil. Věří, že by Česko mohlo začít evropské finance čerpat začátkem příštího roku.
Vláda dnes schválila operační programy Zaměstnanost, Životní prostředí, Doprava, Výzkum, vývoj a vzdělávání či Praha - pól růstu. Přijala také Program rozvoje venkova a Integrovaný regionální program. Vrátí se ještě k programům Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost a Technická pomoc. Premiér předpokládá, že oba kabinet v pondělí schválí.
Česko musí návrhy operačních programů zaslat Evropské komisi do 17. července. Pak s ní bude republika vyjednávat o jejich konečné podobě a o Dohodě o partnerství. "Naše ambice je mít během letošního podzimu schválenu jak Dohodu o partnerství, tak všechny operační programy tak, abychom mohli začít vypisovat výzvy (k podávání žádostí o peníze) hned z kraje příštího roku... Nechceme nabrat zpoždění hned na začátku tak, jak se to stalo předcházejícím vládám," řekl Sobotka. Podle něj se chce vláda na dohodě a podobě všech českých operačních programů domluvit ještě s touto Evropskou komisí předtím, než ji vystřídá nový sbor.
V pondělí se bude kabinet zabývat také tím, jak by se měl stát či realizátoři podílet na spolufinancování evropských projektů. Dosud 15 procent rozpočtu prospěšných aktivit zajistil stát. Podle návrhu ministerstva financí by si nově měly aspoň pět procent financí obstarat samy neziskové organizace. Ministr pro lidská práva Jiří Dienstbier (ČSSD) s tím nesouhlasí a navrhl, aby neziskovky na sociální začleňování, sociální služby a vzdělávání nemusely k evropským prostředkům nic dokládat.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
