Mezi nejdůležitější přínosy obou projektů patří přidání druhé koleje tam, kde dosud chyběla, a především zvýšení traťové rychlosti až na 160 kilometrů za hodinu. V Soběslavi se díky modernizaci dočkají kompletní rekonstrukce nádraží. Stavbaři pro ně vybudují jedno ostrovní a jedno vnější nástupiště, podchod se schodišti a výtahy a také novou technologickou budovu. Dílčí úpravy čekají také železniční stanice Dynín a Horusice.
"Na jihočeském koridoru jsme v poslední době zahájili hned několik rozsáhlých staveb. Zatímco dnes se jezdí z Prahy do Českých Budějovic za zhruba dvě a půl hodiny, už za dva roky to bude pouhých 90 minut. Železnice se tak stane i v tomto regionu vážným konkurentem silniční dopravy," řekl ČTK generální ředitel SŽDC Pavel Surý.
V traťovém úseku mezi Ševětínem a Horusicemi o délce 4,5 kilometru se v rámci rekonstrukce mostů přihlédne k potřebám životního prostředí. Stavbaři upraví migrační prostupy pod dráhou a vybudují velký mostní objekt pro křížení biokoridoru u Horusických blat.
Součástí výstavby na 6,5 kilometru dlouhém úseku mezi Veselím nad Lužnicí a Soběslaví bude také posílení bezpečnostních prvků. Stávající železniční přejezdy boudou zrušeny nebo nahrazeny mimoúrovňovým křížením. Výjimku tvoří přejezd u zastávky Řípec-Dráchov, který zůstane po dokončení stavby provizorně zachován. Stavební práce dále zahrnují modernizaci zabezpečovacího a sdělovacího zařízení, dispečerské řídicí techniky a trakčního vedení.
Modernizace úseku Ševětín - Horusice za 997,486 milionu korun je spolufinancována Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava, a to částkou 655,442 milionu korun. Zbývající peníze z národních zdrojů poskytne Státní fond dopravní infrastruktury. Stavební práce by měly být dokončeny do konce roku 2015. Také modernizace úseku Veselí nad Lužnicí - Soběslav za zhruba 1,55 miliardy korun je podpořena Evropskou unií, a to 773,784 milionu Kč. Stavba má být hotová do srpna příštího roku.
Modernizované úseky jsou součástí IV. tranzitního železničního koridoru z Děčína přes Prahu a České Budějovice na státní hranice s Rakouskem v Horním Dvořišti. Vedle dokončení dnes zahájených staveb zbývá modernizovat už jen úseky Votice-Sudoměřice a Nemanice-Ševětín.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
