Podle výkonného ředitele Penty Petra Paličky má společnost v úmyslu od Českých drah odkoupit zhruba 15.000 čtverečních metrů pozemků. Výpočet ceny vychází ze smlouvy z roku 2003, která stanovila cenu 7200 korun za čtvereční metr budoucích kancelářských a obchodních ploch. Cena se tak neodvíjí od rozsahu zastavěného pozemku, ale od podlažní plochy budoucích administrativních budov, které umožní magistrát na pozemcích stavět. České dráhy podmínky smlouvy zveřejněné Pentou nekomentovaly.
Při stavbě šestipodlažní budovy vychází cena na 32.400 korun za čtvereční metr pozemku, což je minimální cena, kterou Penta drahám garantuje, uvedl Palička. Při vyšší zástavbě bude cena vykoupeného čtverečního metru adekvátně vyšší.
Vlastníkem většiny pozemků na Masarykově nádraží jsou České dráhy. Přestavbu nádraží plánuje společnost Masaryk Station Development, v níž dráhy vlastní asi 34 procent a většinu má Penta.
Masarykovo nádraží v centru Prahy slouží především příměstské dopravě, denně jím projde přes 30.000 cestujících. Provoz nádraží nemá plánovaná výstavba kancelářských budov omezit, plán rovněž počítá s budoucím rozšířením nádraží o dvě koleje pro dopravu mezi centrem Prahy a ruzyňským letištěm.
cfr rot



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
