Obě zakázky jsou z roku 2011, jejich vypsání dělilo několik měsíců. ŘSD vždy oslovilo tři firmy a v obou případech vybralo brněnskou společnost FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby a.s. Podle antimonopolního úřadu mělo ŘSD obě zakázky sloučit do jedné a oslovit více dodavatelů.
ÚOHS uvedl, že oba mosty spolu sousedí a ŘSD o jejich špatném stavu vědělo několik let, než se v roce 2011 rozhodlo je opravit. ŘSD se naopak bránilo tím, že mosty spolu funkčně údajně vůbec nesouvisí a nesouvisí spolu ani technologicky a časově se jejich opravy protínají pouze náhodou.
ÚOHS tuto argumentaci odmítl. Pokutu státnímu podniku potvrdil aktuálně předseda ÚOHS Petr Rafaj. Při stanovení výše sankce ÚOHS přihlédl jako k polehčující okolnosti k tomu, že ŘSD oslovilo alespoň tři firmy. "Nelze hovořit o tom, že by došlo k úplné eliminaci soutěžního prostředí," uvedl předseda ÚOHS Petr Rafaj. Cena obou zakázek v součtu překročila deset milionů korun bez DPH.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
