Podle reformy bude možné ročně rozšířit instalovaný výkon větrných a solárních elektráren v Německu nanejvýš o 2,5 gigawattu. Při překročení této hranice nebudou mít další zařízení nárok na žádnou podporu. I pro elektrárny ve stanoveném limitu by se měla výše provozní podpory proti současnosti snížit.
Zákon také omezuje výjimku z placení "zelené přirážky" na elektřinu, kterou dosud měly firmy s energeticky náročným provozem. Počet zvýhodněných podniků se sníží o čtvrtinu na zhruba 1500. Výše příspěvku na podporu obnovitelných zdrojů, které tyto podniky platí, se navíc zvýší z dosavadních 0,05 centu (1,4 haléře) na 0,1 centu (2,8 haléře) za kilowatthodinu elektřiny. Plná výše příspěvku pro domácnosti a malé firmy v současnosti činí 6,24 centu (1,71 koruny) za kilowatthodinu.
Na základě reformy také začnou "zelenou přirážku" platit i majitelé solárních panelů, kteří spotřebovávají elektřinu, kterou si sami vyrobí. Od letošního prvního srpna budou platit 30 procent z plné výše příspěvku, do roku 2017 by se měl poplatek zvýšit na 40 procent plné výše příspěvku. Osvobozeni budou pouze provozovatelé zařízení, ktzerá mají menší instalovaný výkon než 10 kilowattů, to se týká především solárních panelů na střechách rodinných domů.
Zástupci německých zemí sice reformu schválili, předtím ji ale kritizovali. Zemský ministr životního prostředí Dolního Saska Stefan Wenzel v debatě ve Spolkové radě prohlásil, že návrh neznamená dostatečnou úlevu pro konečné spotřebitele elektřiny.
Durynská premiérka Christine Lieberknechtová kritizovala, že reforma nijak neřeší problém vyvažování kolísavého výkonu obnovitelných zdrojů. Podle ní bude třeba v dohledné době vytvořit pravidla pro takzvaný kapacitní trh s elektřinou, což si vyžádá novou reformu podpory obnovitelných zdrojů.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
