"Nevidím žádný důvod, proč by jedna firma měla mít monopol na výrobu registračních značek, které jsou zjednodušeně řečeno pouhým kusem plechu. Zarážející je, že stát nedokázal za posledních dvacet let zakázku, za kterou ročně platí zhruba 240 milionů korun, otevřít standardní soutěži,“ uvedl ministr dopravy Antonín Prachař.
Od vypsání výběrového řízení na nového dodavatele si úřad slibuje úsporu peněz aspoň v období, než bude zaveden nový model. Předpokládanou hodnotu zakázky úřad neuvedl s tím, že si počká na nabídky uchazečů.
Loni v létě zveřejnilo předchozí vedení ministerstva parametry čtyřletého tendru, ve kterém očekávalo cenu 900.000 korun při plánovaných dodávkách 1,4 milionu značek ročně. Aktuální cena, kterou ministerstvo za jednu značku zaplatí, je podle informací ČTK 130 korun včetně DPH. Podle neoficiálních informací existují společnosti, které chtějí v zakázce konkurovat Hiconu, schopné tuto cenu snížit.
Systém, který má začít platit od roku 2016, má inspiraci v Německu. Podle něj bude stát pouze nařizovat, jakou podobu mají registrační značky mít a udílel licence na jejich výrobu soukromým výrobcům. Majitelem, a tedy i kupujícím bude v novém systému majitel vozidla.
Původně ministerstvo předpokládalo spuštění tohoto modelu od ledna 2015 spolu s účinností zákona, umožňujícímu lidem vybrat si číselnou kombinaci a text registrační značky podle vlastního uvážení. Roční odklad k 1. lednu 2016 schválila vláda začátkem července.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
