"Od toho příštího roku bychom si představovali snižování strukturálního deficitu tempem půl bodu ročně, to znamená z oněch 1,8 procenta v roce 2015 na 1,3 procenta v roce 2016," řekl Kalousek. V roce 2018 by při tomto tempu měl deficit činit 0,3 procenta, čímž by Česko vyhovělo podmínkám fiskálního paktu.
"Jsme připraveni se zavázat, že v případě, že vláda bude snižovat strukturální deficit tímto tempem, tak v těch letech, kdy bude postupovat podle této trajektorie snižování deficitu, jsme připraveni podpořit vládě i návrhy zákonů o státním rozpočtu," dodal místopředseda TOP 09.
Schůzkou, jíž se na vládní straně zúčastnil premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) a vicepremiér Pavel Bělobrádek (KDU-ČSL), zahájil kabinet jednání s opozičními stranami o fiskálním paktu. TOP 09 vládě nabídla, že podpoří ratifikaci paktu i takzvané fiskální ústavy za předpokladu, že vláda postupně sníží strukturální deficit pod 0,5 procenta hrubého domácího produktu a zaváže se k dluhové brzdě v případě, že dluh země přesáhne 60 procent HDP. Experti ministerstva financí nyní mají návrh posoudit.
Smlouva požaduje, aby státy eurozóny přijaly právní předpis, který zajistí, že strukturální schodek státního rozpočtu nepřesáhne 0,5 procenta HDP. Země, jejichž dluh převyšuje 60 procent HDP, pak musí snižovat jeho výši minimálně o pět procent z převisu ročně. Podle dosavadních vyjádření předsedy vlády, která k prosazení paktu potřebuje podporu alespoň jedné opoziční strany, by se Česká republika měla řídit hlavními opatřeními paktu až po přijetí eura.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
