Společnost NWR chce získat 118 milionů eur (3,2 miliardy korun) prostřednictvím vydání více než 5,03 miliardy nových akcií. Upisovací kurz na jednu akcii je asi 0,65 koruny.
Podle Tomáše Sýkory z Patria Direct odpovídá návrh podmínek emise nového kapitálu zhruba předchozí stručné indikaci společnosti, podle které se očekávala emise nových akcií odpovídající 25násobku těch stávajících (264,7 mil. kusů). "Vzhledem k předpokládané emisi více než pěti miliard nových akcií se samozřejmě stávající hodnota společnosti na akcii blíží nule - podle nás odpovídá přibližně 0,25 Kč na akcii, což je i naše nová cílová cena. Všichni stávající akcionáři, kteří již nehodlají do společnosti investovat nový kapitál by tak podle nás měli akcie prodávat, což ostatně doporučujeme již řadu měsíců," uvedl.
Věřitelé budou o kapitálové restrukturalizaci NWR hlasovat 29. srpna v Londýně. Firmě to umožnil londýnský soud. "Podle posledních zpráv na toto téma od společnosti se domníváme, že restrukturalizační plán nakonec podporu najde. Riziko jeho neschválení, a tedy nuceného prodeje aktiv NWR však zatím stále trvá," dodal Sýkora.
NWR patří téměř ze dvou třetin skupině BXR. Tu podle informací Mladé fronty Dnes tento měsíc opustil podnikatel Zdeněk Bakala. NWR včetně OKD a 44 tisíc bytů na Ostravsku ale zůstává ve společném vlastnictví Bakaly a BXR.
vrk rot



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
