"Přípravné práce začnou ve směru na Brno od nedělního rána," uvedl mluvčí ŘSD Jan Rýdl s tím, že ve směru na Brno bude provoz svedený do jednoho pruhu. Se samotným přesouváním svodidel začnou silničáři v pondělí po skončení ranní dopravní špičky. Od pondělních 12:00 do 12:00 v pátek 8. srpna se úsekem bude projíždět v jednom pruhu v obou směrech. Poté se provoz vrátí do standardních dvou zúžených pruhů v obou směrech.
Další komplikace na dálnici D1 čekají řidiče u Vyškova. V úseku mezi 226. a 229. kilometrem ve směru na Ostravu budou silničáři opravovat cementobetonový povrch vozovky. Největší komplikace lze v místě očekávat od 18. srpna do 18. září, kdy i zde bude provoz ve směru do Ostravy svedený do jednoho pruhu.
Nejstarší část tuzemská dálnice D1 mezi Prahou a Brnem je zhruba deset let za svojí životností. Kvůli prasklinám betonových desek rozhodlo ministerstvo dopravy v roce 2011 o její celkové modernizaci. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard Kč. Kromě modernizace, kdy se povrch vozovky rozšiřuje o 75 centimetrů po obou stranách, silničáři rovněž zahájili několik lokálních oprav poškozených vozovek.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
