Rezignace na koupi T-Mobile US znamená vzácný nezdar expanzivních plánů japonské společnosti Softbank, která Sprint loni koupila za 20 miliard dolarů. Softbank se převzetím T-Mobile snažila získat dostatečnou sílu na rovnocennou soutěž s největšími americkými operátory AT&T a Verizon Communications. Akcie Sprintu dnes v reakci na odstoupení od nabídky klesly o 17 procent a akcie Softbank ztratily pět procent.
Sprint ani T-Mobile nevyloučily, že se v budoucnu přece jen spojí, zdroje z obou firem ale uvedly, že regulační orgány v USA chtějí udržet počet velkých mobilních operátorů na trhu na čtyřech. Předseda Federální telekomunikační komise (FCC) Tom Wheeler dnes po zprávách o zrušení jednání o fúzi obou operátorů prohlásil, že zachování čtyř velkých operátorů je "dobré pro americké spotřebitele".
Nezdar Sprintu by mohl povzbudit k akci francouzskou společnost Iliad, která chce koupit většinový podíl v T-Mobile US za 15 miliard USD, avšak její nabídka je dosud mnohem nižší než návrh Sprintu. Podle zdrojů se T-Mobile US chystá nynější nabídku Francouzů v nejbližší době odmítnout.
Před třemi lety se na převzetí T-Mobile US dohodla konkurent AT&T, která za ni tehdy hodlala zaplatit 39 miliard dolarů. Regulační orgány však transakci zamítly kvůli obavám, že omezí konkurenci, což by mohlo vést k růstu cen pro zákazníky.
Sprint, který je třetí největší mobilní operátor v USA, se dohodl na převzetí T-Mobile US počátkem června. T-Mobile US, v níž vlastní většinový podíl německý Deutsche Telekom, patří na americkém trhu čtvrtá příčka. Deutsche Telekom chce americkou divizi prodat, aby se mohl více koncentroval na evropský trh.
Sprint dnes po nezdaru plánu oznámil výměnu svého generálního ředitele. Novým výkonným šéfem se stane Marcelo Claure, zakladatel prodejce mobilních telefonů BrightStar, kterého loni koupila Sotbank. Claure nahradí Dana Hesseho, který působil v čele společnosti od roku 2007.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
