Loňský dovoz je nejnižší od roku 2007, vrcholu dosáhl v roce 2011, kdy se dovezlo přes 188 milionů párů. Z Evropy se vozí boty nejčastěji z Polska, Německa a Itálie. "Pokles je daný přesyceností trhu. Čínské ceny jej deformují, pokles dovozu je daný také menší ochotou domácností v posledních dvou až třech letech utrácet. I tak je dovoz z Číny stále vysoký," uvedla Mayerová. Loni činil 40 milionů párů.
Naopak rekordní za posledních deset let byl vývoz, a to 64 milionů párů, což je téměř dvojnásobek proti předchozímu roku. Tuto statistiku však z velké části ovlivňuje reexport laciné čínské obuvi. "Šlo o vyprazdňování přeplněných skladů," vysvětlila Mayerová.
České firmy loni vyrobily 4,2 milionu párů bot, zastavil se tedy mírný pokles z předchozích let, ustálil se také počet zaměstnanců na 3300. "Rozvíjí se řada výrobních kooperací se západoevropskými partnery. Přechází se na konstrukčně složitější výrobky s vyšší užitnou hodnotou a moderním designem. Daří se vyvážet 70 až 80 procent produkce, nejvíce se vozí do sousedních států," uvedla Mayerová. Podařilo se hlouběji proniknout na ruský trh, situaci však komplikuje politická situace.
Český obuvnický průmysl lze považovat za dobrého a efektivního exportéra, z velkých firem však zůstaly de facto pouze tři, a to Baťa, Botas a Prabos plus. Funguje však hodně malých, takřka rodinných firem. "Klíčové pro budoucnost je budování distribuční sítě v Česku i v zahraničí," uvedla Mayerová.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
