"Bavíme se podle mě v řádech několika málo stovek milionů, rozhodně ne v miliardách," řekl Prouza novinářům po asi dvouhodinové schůzce pracovní skupiny. "Přesné částky budeme vědět v půlce září, kdy vláda dostane na stůl materiál, kde přesně rozepíše, jak ta doporučení implementovat," podotkl také.
Export, na který dopadají vzájemné sankce Evropské unie a Ruska, by měla vedle kurzarbeitu podpořit například lepší práce CzechInvestu a dalších státních organizací. Ty by i díky plánovanému většímu počtu zaměstnanců podle Prouzy měly pracovat aktivněji a soustředit se i na hledání příležitostí k vývozu velkých investičních celků.
Kurzarbeitem, díky němuž mohou firmy od státu získat peníze na vzdělávání zaměstnanců, pro něž nemají kvůli úbytku zakázek práci, by se podle Prouzy měla vláda zabývat do dvou až tří týdnů. Podle státního tajemníka i předáka Českomoravské konfederace odborových svazů Josefa Středuly přitom panuje shoda na dvou oblastech, při nichž by se měl kurzarbeit vyžívat.
Podle Středuly jde především o vážné zásahy do ekonomiky, jakým může být současná krize, a živelné pohromy. Spíše nedohodu pak očekává při jednání o možném využití kurzarbeitu při sezonních výkyvech v zaměstnanosti nebo při restrukturalizaci podniků, kde prý hrozí zneužití tohoto nástroje.
V Česku už tento systém existuje a stát na něj do konce roku 2015 vyčlenil 400 milionů korun. Zaměstnavatelé však o podporu zatím příliš nestáli a kritizovali nastavení pravidel, která jsou nyní pro získání těchto peněz příliš přísná. Nová pravidla, podle nichž by například příjem zaměstnance v tomto režimu neměl klesnout pod 90 procent průměrného výdělku, by podle představ skupiny měla platit od začátku příštího roku.
Materiál pracovní skupiny bude mít ve středu na stole koaliční kabinet.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
