Slovensko mělo na roky 2007 až 2013 vyčleněno z evropských fondů 11,5 miliardy eur, z nichž do konce letošního června vyčerpalo přes 55 procent. Vzhledem k pravidlům EU lze peníze z předchozího sedmiletého finančního období získat i v současnosti.
Unie však Slovensku zablokovala proplácení nákladů na projekty financované z evropských peněz v devíti z celkového počtu 11 programů. Podle medií je důvodem skutečnost, že evropští kontroloři odhalili chyby při veřejných zakázkách a zpochybnili i průběh kontroly čerpání evropských peněz, kterou vykonávají slovenské úřady.
Slovenský ministr financí Peter Kažimír připustil jisté nesrovnalosti v souvislosti s využíváním peněz z fondů EU. "Situaci nepodceňujeme, klíčový bude závěr září," řekl ministr. Tehdy by mělo být známo, zda EU Slovensku platby uvolní. Pokud se tak nestane, projekty bude muset země financovat ze státního rozpočtu. Kvůli porušení unijních pravidel ohledně evropských fondů Slovensko už dříve přišlo o více než 135 milionů eur.
Slovenský premiér Robert Fico v minulosti opakoval, že evropské fondy jsou pro Slovensko životně důležité. EU se finančně podílí na financování většiny veřejných investic v zemi pod Tatrami.
Problémy s čerpáním peněz z unijních fondů mělo i Česko. Například v roce 2012 země několik měsíců čelila plošnému pozastavení dotací proplácených z Evropského fondu pro regionální rozvoj, a to kvůli problémům s kontrolou a auditem.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
