NEVS předloni převzala většinu majetku zkrachovalé švédské automobilky Saab, včetně hlavního závodu v Trollhättanu. Začátkem loňského prosince v Trollhättanu obnovila výrobu, letos v květnu ji ale kvůli nedostatku peněz musela přerušit, napsala agentura Reuters.
Někteří dodavatelé se nyní prostřednictvím švédských úřadů snaží vymoci peníze, které jim firma dluží. Soudní ochrana před věřiteli má zabránit nucenému prodeji majetku NEVS, který by zkomplikoval rozhovory o financování.
"Třístranná jednání se dvěma globálními výrobci aut stále pokračují, jsou však složitá a trvají déle, než jsme očekávali," uvedl prezident společnosti NEVS Mattias Bergman. "Potřebujeme více času na dokončení jednání a dosažení dohody," dodal.
NEVS neupřesnila, se kterými automobilkami o financování jedná. Podle švédských médií jde o indickou společnost Mahindra a čínskou firmu Dongfeng, napsala agentura AFP.
Automobilku Saab vlastnil do roku 2010 americký koncern General Motors, který ji prodal nizozemské společnosti Swedish Automobile. V roce 2011 byl Saab nucen přerušit výrobu kvůli nedostatku peněz na platby dodavatelům. Po neúspěšném pokusu o prodej Saabu do čínských rukou vyhlásil švédský soud koncem roku 2011 bankrot podniku. Majetek Saabu pak za nezveřejněnou cenu získala společnost NEVS.
Saab vyráběl automobily od roku 1949 a součástí General Motors se stal v roce 1989. Od té doby ale byl téměř nepřetržitě ztrátový.
pmh ank



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
