Motorové centrum vzniklo ve stávajícím areálu technického a vývojového centra v Mladé Boleslavi-Česaně. "Nové motorové centrum je investicí do budoucnosti značky Škoda a je současně významnou investicí i pro Českou republiku," uvedl člen představenstva Škody Frank Welsch.
Škoda Auto je jedinou automobilkou, která v Česku automobily nejen vyrábí, ale také vyvíjí. Od roku 1991 investovala v zemi více než 280 miliard korun. Všechny vozy vyvíjí v Mladé Boleslavi, tedy jak vozy pro tuzemskou výrobu, tak auta, která sjíždí z linek v zahraničních závodech.
Nyní se česká automobilka v rámci koncernu podílí na vývoji brzd, převodovek, motorů a komponent. Vedle testování nových motorů, připravovaných pro sériovou výrobu, bude v novém centru možné provádět i náročné dynamické testy, potřebné například pro aktivity týmu Škoda Motosport. Agregáty bude možné testovat také pro nejrůznější zahraniční trhy a pro různé druhy paliv.
Automobilka v Mladé Boleslavi disponuje čtvrtým největším vývojovým centrem v koncernu Volkswagen.
Letos v prvním pololetí dodala Škoda zákazníkům 522.500 vozů, o 12,5 procenta více než loni ve stejném období. V tomto roce by měla poprvé prodat přes milion vozů.
Výroba motorů začala v Mladé Boleslavi v roce 1899. Čtyři roky po založení podniku, který se zpočátku věnoval výrobě jízdních kol, vybavili jeho zakladatelé Václav Laurin a Václav Klement (L&K) poprvé jízdní kolo pomocným motorem a vznikla takzvaná motocykleta. Pro pohon těchto jednostopých vozidel se tehdy vyráběly jednoválcové motory o výkonu 1,25 nebo 1,75 koňských sil. Dosud vyrobila automobilka zhruba 11,6 milionu motorů.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
