Od počátku letošního roku se v Rusku prodalo téměř 1,6 milionu vozů. To bylo o 12,1 procenta méně, než ve stejném období loni.
Ruský automobilový trh je pod tlakem kvůli slabé ekonomice, na kterou mají negativní dopad sankce západních zemí vůči Rusku kvůli jeho postupu na Ukrajině. Zpomalující se ekonomický růst také nutí lidi odkládat velké nákupy. Vláda koncem minulého měsíce oznámila, že hodlá od září podpořit prodej nových aut takzvaným šrotovným. Celkem chce vláda v letošním roce vyčlenit pro tento účel deset miliard rublů (5,7 miliardy Kč).
Prodej domácí automobilky AvtoVAZ se v srpnu snížil o 32,3 procenta a podíl na trhu klesl na 15,4 procenta. Prodej celé skupiny Volkswagen se snížil o 22,6 procenta, podíl skupiny na trhu však stoupl na 11,1 procenta. Pokles prodeje Škody byl v rámci celé skupiny Volkswagen nejnižší a její podíl na trhu se zvýšil na 3,9 procenta.
V celém loňském roce automobilový trh v Rusku zaznamenal pokles o 5,5 procenta na 2,78 milionu. Zvrátil tak trend z předchozích tří let, kdy v procentním vyjádření rostl dvouciferným tempem. AEB očekává, že letos se prodej aut v zemi sníží o 12 procent na 2,45 milionu vozů.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
