Závod v Lanškrouně již kapacitně nepostačuje. Koupi pozemků ve Svitavách musí ještě schválit německý vlastník společnosti INA. Podle plánovaného harmonogramu by stavební práce začaly v květnu 2015 a v červenci následujícího roku by se výroba přestěhovala do Svitav. Zahájení kompletní výroby je navrženo od listopadu 2016.
Nová továrna by měla postupně zaměstnat 960 osob, 300 pracovních míst bude nutno obsadit ihned po dostavbě haly, zbytek bude přibírán až do roku 2020. Vedle výrobních dělníků můžou v podniku najít místo také absolventi vysokých škol, protože jeho součástí bude i výzkumné a vývojové oddělení. Práci může investor přinést také místním firmám, které s ním mohou spolupracovat.
Nezaměstnanost na Svitavsku v poslední době klesala, stále ale zůstávala nejvyšší mezi regiony Pardubického kraje. V srpnu zde byl podíl lidí bez práce na 7,6 procenta, průměr kraje přitom byl o procento a čtyři desetiny nižší. Okamžitě nastoupit do práce mohlo v srpnu na Svitavsku 5383 lidí.
Společnost INA Lanškroun patří do německé skupiny Schaeffler Group. Ta zastřešuje značky INA, LuK a FAG a je předním světovým dodavatelem valivých ložisek a dílů pro automobilový průmysl. Svoji činnost provozuje ve zhruba 50 zemích na 170 místech po celém světě, celkem zaměstnává přes 79.000 lidí.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
