\"V našem dopise (ministerstva dopravy) byla jasně formulována informace, že je potřeba, aby ta nabídka byla závazná po dobu 70 dnů z toho důvodu, že my dříve smlouvu uzavřít nemůžeme,\" uvedl Novák. Vyjádření Arrivy ČTK zjišťuje.
Provoz na trase je nutné zajistit od poloviny letošního prosince, kdy vyprší smlouva s Českými drahami. S těmi chtělo ministerstvo původně uzavřít roční dohodu na provoz do doby, než na trasu vyjede dopravce vzešlý z řádného výběrového řízení, které úřad plánuje vypsat ještě během letošního podzimu.
Do jednání ale vstoupila právě Arriva, která je součástí skupiny německých drah (Deutsche Bahn) a která ministerstvu opakovaně předložila vlastní návrh na provoz zmíněné trati.
Arriva za roční provoz rychlíkové trati požadovala v poslední nabídce roční dotaci 37,3 milionu korun, což je o 3,4 milionu méně než státní ČD. Ty naopak konkurenční společnosti vyčítaly nesplnění požadavků na přepravu osob s pohybovým postižením a tvrdily, že pokud by i státní dopravce nabídl vozidla nesplňující podmínky bezbariérovosti, dostaly by se s cenou pod Arrivu.
Arriva nyní provozuje železniční trať mezi Šumperkem a Kouty nad Desnou. Loni krátce jezdila z pražského Masarykova nádraží do Kralup nad Vltavou. Do středočeského regionu by se ráda vrátila na trase Benešov - Praha - Čelákovice, pokud se jí podaří domluvit se Středočeským krajem dotace na provoz.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
