ČSAD Česká Lípa bude další dva roky zajišťovat veřejnou dopravu na Českolipsku, za kilometr dostane příští rok v průměru 29,50 Kč, za rok tak kraj na této smlouvě ušetří ve srovnání s letošním rokem téměř 8,25 milionu korun. Na Liberecku a Frýdlantsku bude dál jezdit ČSAD Liberec, které nabídlo průměrnou cenu za kilometr 29,30 Kč, což představuje roční úsporu téměř 9,5 milionu korun. \"V letošním roce platil kraj těmto dopravcům v průměru 31,79 korun za kilometr,\" doplnil vedoucí krajského odboru dopravy Jan Čáp.
Liberecký kraj chtěl původně vybírat dopravce na deset let, tendr za čtyři miliardy korun na zajištění dopravy ale antimonopolní úřad (ÚOHS) zrušil. I když se Liberecký kraj proti rozhodnutí odvolal, nebude moci podepsat s vítězi včas smlouvy, a musí proto zajistit jiné řešení dopravy. Zastupitelé dali přednost prodloužení smluv se stávajícími dopravci. Vstup dopravce, který dosud není zapojen v integrovaném systému, považovali za rizikový. \"Smlouvy jsou uzavřeny na dva roky s šestiměsíční výpovědní lhůtou. Umožňují prodloužení, nejvýše ale o další dva roky,\" dodal Mastník.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
