\"Ve čtvrtek máme předložit ministrovi záměr vytvoření Rady vlády pro stavebnictví, což by byl hlavně koordinační orgán. Cítíme potřebu postupovat společně. Pokud se nedohodneme a budeme si hrát každý na svém písečku, tak české stavebnictví zůstane ve stejném špatném stavu jako nyní. A s tím se nechceme smířit,\" prohlásil dnes před zástupci stavebních firem a státních investorů Koliba.
Vládní rada by měla sdružovat zástupce jednotlivých resortů, pod něž stavebnictví spadá. Kolik členů a jaké kompetence bude mít, bude záležet na ministrovi Mládkovi a následně vládě, pokud jí vznik rady doporučí.
\"Jedním z hlavních problémů českého stavebnictví je právě jeho nekoncepční rozdělení pod pět resortů. Investiční proces včetně například stavebního zákona má pod sebou ministerstvo pro místní rozvoj, dopravní stavby řeší ministerstvo dopravy. O vodohospodářských stavbách rozhoduje ministerstvo zemědělství, zákon o sociálním bydlení, který řeší rekonstrukce a výstavbu sociálních bytů, je v gesci ministerstva práce a sociálních věcí. Některé kompetence pak máme na starost také my,\" popsal současný stav náměstek Koliba, který má na MPO stavebnictví na starost.
Čeští stavaři proto již dlouho volají po nějakém sjednocení, aby věděli, na koho se mohou obracet. To mělo částečně vyřešit zřízení náměstkovského místa na MPO, které obsadil právě Koliba. Stavaři však usilovali o vznik nějakého orgánu na úrovni vlády a toho by se mohli nyní dočkat.
České stavebnictví výrazně zasáhla ekonomická krize, když od roku 2008 přišlo o 443 miliard korun, což je obrat za celý jeden rok. Podle analýzy statistických dat za tu dobu zkrachovalo 41 větších firem a o práci v sektoru přišlo až 50.000 lidí. Jedním z důsledků krize je také výrazný pokles cen ve veřejných stavebních tendrech.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
