\"Stávka bude mít dopad na dálkové, regionální i nákladní vlaky na celém území Německa,\" uvedla společnost Deutsche Bahn. \"S následky stávky se budeme potýkat i po jejím skončení v 06:00, je třeba počítat s tím, že i ranní vlaky nebudou dodržovat pravidelný jízdní řád.\"
Odborový svaz strojvůdců (GDL) údajně vedení Deutsche Bahn nepředložil seznam vlaků, jejichž personál bude stávkovat. Železniční dopravce proto dopředu nedokázal oznámit, v jakém rozsahu se podaří provoz zachovat. Informace by cestující měli získat na nádražích, kde budou v informačních střediscích posílené služby.
České dráhy očekávají, že stávka ovlivní i mezinárodní vlaky z Prahy do Německa a opačným směrem. S vysokou pravděpodobností musí počítat s problémy na německém území cestující v nočních vlacích do Amsterodamu, Kodaně a Curychu i v opačném směru, sdělila ČTK mluvčí ČD Kateřina Šubová. Zpoždění podle ní lze očekávat i u ranních spojů EC z Berlína do Prahy.
Svaz GDL požaduje zvýšení platů o pět procent a zkrácení pracovní doby o dvě hodiny týdně. Nyní se průměrný roční plat německých strojvůdců pohybuje v závislosti na odpracovaných letech mezi 36.000 a 46.000 eury (998.000 a 1,27 milionu Kč). Strojvůdci u DB pracují 39 hodin týdně.
Vedení Deutsche Bahn uspořádání stávky kritizovalo a požadavky odborů označilo za nesplnitelné. Svaz GDL podle představitelů železničního dopravce není ochoten přistoupit na kompromis. Minulý týden Deutsche Bahn nabídly strojvůdcům zvýšení základního platu o dvě procenta.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
