\"Myslím si, že je to dobrá zpráva pro trhy a ekonomiku vůbec. Celosvětová ekonomika na to netrpělivě čekala, protože negativní překvapení by mohla opět šlápnout na brzdu,\" prohlásil v pořadu České televize Otázky Václava Moravce generální ředitel a předseda představenstva České spořitelny Pavel Kysilka, podle nějž jde o zprávu roku.
Také europoslanec a bývalý viceguvernér České národní banky (ČNB) Luděk Niedermayer soudí, že výsledky přinesou uklidnění. \"Doufejme, že banky budou ochotny víc do ekonomiky půjčovat, protože to nám trochu chybí,\" podotkl Niedermayer.
Ekonom Michal Mejstřík z Institutu ekonomických studií FSV UK v pořadu upozornil, že zátěžové testy definitivně neodstranily všechny chmury. \"Ve chvíli, kdy se situace začne zhoršovat, hlavně na jižním křídle, tak banky a jejich pozice se může ještě dále prohloubit,\" zdůraznil Mejstřík s tím, že zejména italská ekonomika by v takovém případě měla velké problémy.
Evropská centrální banka a Evropský bankovní úřad testovaly v hloubkové prověrce zdraví předních evropských bankovních skupin. V testech neuspělo 24 bank z eurozóny, které prý jsou příliš slabé na to, aby překonaly tři roky případné hospodářské recese. Některé z těch bank však už stihly doplnit základní kapitál, aktuálně se problémy týkají 13 bank. Ty musí navýšit kapitál o celkem 9,5 miliardy eur.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
