\"Náš vzkaz tvůrcům politiky je ten, že pozornost by se měla zaměřit spíše na reformy, než na plnění specifických cílů růstu,\" uvedl ekonom SB v Pekingu Karlis Smits. \"Přibližný cíl kolem sedmi procent pro rok 2015 by podle našeho názoru vyhověl...takovému předpokládanému růstu, který je nutný k zachování stability na trhu práce,\" dodal. Aby Peking zabránil prudšímu zpomalení, musí podle banky podpořit hospodářskou soutěž a efektivitu tím, že reformuje pracovní a realitní trh a státem řízený finanční systém.
Čína má za sebou zhruba 30 let prudkého hospodářského růstu, který vytáhl z chudoby miliony Číňanů. Zároveň ale vedl ke znečištění životního prostředí. Peking nyní usiluje o proměnu ekonomiky tak, aby rostla pomaleji, ale aby její expanze byla kvalitnější. Hledání receptu na to, jak doplňovat státní plánování tržními silami, by pro Čínu znamenalo sžít se s pomalejším tempem růstu ekonomiky i růstu příjmů, upozorňuje agentura Reuters.
\"Rozšířenou obavou je to, že politika zaměřená na plnění ambiciózních růstových cílů, podobných těm pro letošní rok, by vyžadovala, aby makroekonomická opatření zůstala zaměřena spíše na podporu domácí poptávky než na reformy,\" uvedla SB v hodnocení čínské ekonomiky, které provádí třikrát do roka.
Čínská ekonomika ve třetím čtvrtletí zpomalila tempo růstu na pětileté minimum 7,3 procenta, hlavně kvůli vládní snaze podpořit růst postavený na domácí poptávce a snížit závislost na zahraničním obchodu a investicích. To ale vyvolává obavy z propouštění.
Ke stanovení nižších růstových cílů vyzval Peking i Mezinárodní měnový fond. Cíl na rok 2015 Čína zřejmě nezveřejní dřív než v březnu.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
