Pokud zkoušky dopadnou dobře, budou se znovu rozjíždět oba odstavené bloky. Jaderná elektrárna Dukovany pokrývá pětinu tuzemské spotřeby elektrického proudu. Nyní výroba funguje z poloviny.
Technická voda v systému, u kterého byla zjištěna netěsnost potrubí, v elektrárně slouží ke chlazení důležitých technických a bezpečnostních zařízení. Netěsnost se projevila v pondělí 3. listopadu na druhém systému chlazení, blízko stavby nových ventilátorových věží. K poruše možná přispělo projíždění těžké stavební techniky. Následující středu pak byly odstaveny jaderné bloky číslo tři a čtyři.
Ocelové potrubí o průměru 80 centimetrů vede pod zemí od mohutných chladicích věží do čerpací stanice, odtud je voda rozváděna do bloků. Původně energetici předpokládali, že postačí vyměnit asi 1,5 metru dlouhou část potrubí s netěsností, které je uloženo čtyři metry pod povrchem. Po kontrole rentgenem teď rozhodli, že vymění celých 23 metrů potrubí vedoucího volně v zemi v místech, kudy projíždí stavební technika.
Po zjištění netěsnosti potrubí zkraje minulého týdne bylo nejprve chlazení technických a bezpečnostních zařízení u bloků číslo tři a čtyři převedeno na zbývající dva systémy cirkulace technické vody. Bloky tak mohly být provozovány tři dny. Protože energetici v této době poruchu nemohli odstranit, musely být oba bloky ve středu 5. listopadu postupně odstaveny.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
