\"Je tam prostor ve výběru daní novými systémy až miliarda eur. (...) Při karuselových podvodech přicházíme o velké peníze. Česká republika tam potenciálně přichází až o 3,5 miliardy eur,\" prohlásil Babiš. Upozornil tím na podvody s daní z přidané hodnoty, které vznikají tak, že obchodník koupí zboží v jednom z členských států Evropské unie bez DPH a prodá je v jiném státně včetně DPH, aniž by tuto daň odvedl.
Sněmovna minulý týden schválila novelu zákona o dani z přidané hodnoty (DPH), jejímž cílem je zejména zamezit daňovým únikům. Zavádí například tzv. kontrolní výkaz, který budou muset posílat plátci DPH finančním úřadům od přespříštího roku. Další novinkou v novele, kterou musí ještě posoudit Senát, je rozšíření režimu přenesení daňové povinnosti na odběratele služeb a zboží, tzv. reverse charge, i na další komodity. V případě poskytnutí služeb nebo dodání zboží by tak nepřiznával DPH prodejce, ale odběratel.
Vícero opatření v boji proti daňovým únikům už v minulosti zavedlo Slovensko. Tamní úřady si pochvalují například zavedení kontrolních výkazů DPH, které umožňují finanční správě křížově kontrolovat transakce mezi plátci DPH. Tato kontrola má omezit podvody u této daně, která tvoří největší část daňových příjmů státu. \"Slovensko prošlo dvěma lety úspěšného boje s daňovými úniky, který se odrazil ve státní kase. Z toho mám já coby ministr financí radost,\" doplnil Kažimír.
Babiš u příležitosti investiční konference také řekl, že Česko při realizaci velkých investičních projektů brzdí byrokracie, jakož i stávající zákon o veřejných zakázkách nebo pravidla posuzování vlivu projektů na životní prostředí. \"Máme peníze, máme projekty, akorát musíme překonat byrokracii, legislativu a zábrany toho, jak celkově funguje stát,\" poznamenal Babiš. Za důležitý zdroj financování označil ministr také projekty veřejně-soukromého partnerství (PPP), u kterých soukromá firma realizuje veřejně prospěšnou investici a stát ji pak tomuto podniku postupně splácí.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
