Energetická společnost ČEZ, kde stát drží majoritní podíl, sama podle premiéra na investice mít zřejmě nebude a variantu, že by stát garantoval výkupní ceny elektřiny z jaderných elektráren, vláda už dříve odmítla jako rizikovou pro státní rozpočet, připomněl předseda vlády.
O státem garantované ceny usiloval ČEZ, když vypsal tendr na rozšíření Jaderné elektrárny Temelín. Jelikož se k tomu kabinet zavázat odmítl, ČEZ tendr zrušil. Nyní oba české jaderné projekty, stavbu třetího a čtvrtého bloku v Temelíně, resp. pátého bloku v Dukovanech, firma pouze rozvíjí, nový tendr nepřipravuje a čeká na energetickou koncepci.
Dva nové bloky temelínské elektrárny měly víc než zdvojnásobit její výkon, který činí 2000 megawattů. Stavba měla být podle plánu dokončena v roce 2025 a nové bloky měly být v provozu 60 let. Odhady nákladů dostavby se pohybovaly mezi 200 a 300 miliard Kč. Ve výběrovém řízení na dostavbu Temelína byly česko-ruské Konsorcium MIR.1200, americko-japonská společnost Westinghouse a později vyřazená francouzská Areva. V debatách o novém tendru politici zmiňují také korejské a čínské společnosti.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
