\"Potvrzuji, že novela nebude platit od 1. 1. 2015. Snažím se o to, aby novela platila nejdéle od března 2015,\" prohlásila ministryně Šlechtová, která prý nyní jedná s poslanci o podpoře nmormy.
Takzvanou technickou novelu teprve předminulý týden projednal sněmovní výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj a minulý týden se jí zabývali poslanci z hospodářského výboru. Teprve poté se dostala do dalšího čtení, což je postup při schvalování jakéhokoliv zákona.
Osud novely však bude po jednání poslaneckého výboru složitý, protože poslanci na rozdíl od MMR, které legislativní normu předkládalo, požadují, aby se limit pro takzvané vícepráce zvýšil ze současných 20 procent na 50 procent. To by v praxi znamenalo, že se cena veřejné zakázky může zvýšit až o polovinu vysoutěžené ceny.
Ministerstvo se však podobným změnám brání. \"Poslanci se do novely snaží dát vlastní návrhy, které však řeší připravovaný nový zákon,\" podotkla ministryně Šlechtová. Nový zákon podle evropských směrnic chce ministerstvo uvést v účinnost od 1. ledna 2016.
MMR projednávanou novelou reaguje na největší nedostatky současného zákona. Má zadavatelům ulehčit využívání při hodnocení nabídek v tendrech více kritérií a nezaměřovat se pouze na nejnižší cenu. Umožňuje například více zohlednit zkušenosti a předchozí praxi předkladatele nabídky.
Zadavatelé také nebudou muset opakovat výběrové řízení, pokud obdrží pouze jedinou nabídku. I u ní však budou muset zhodnotit, zda je ekonomická a pro něj výhodná. Mění se i podmínky pro odvolávání neúspěšných zájemců o zakázku k antimonopolnímu úřadu, které má odstranit obstrukční jednání neúspěšných firem.
Aby novela mohla začít platit, musí ji po poslancích schválit také senátoři a poté podepsat prezident. Legislativní lhůty už neumožňují, aby novela začala platit od 1. ledna příštího roku. Velmi napjatý je i březnový termín.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
