\"Srdce Opelu přestalo tlouct,\" prohlásil podle agentury DPA jeden ze zaměstnanců závodu. Na ukončení výroby automobilů v Bochumi se Opel dohodl s odbory loni v únoru.
Zhruba tři tisíce pracovníků továrny mají nyní před sebou nejistou budoucnost. Většina z nich bude na maximálně dva roky převedena do tranzitního podniku, který jim bude pomáhat při hledání práce. Podnik, v němž bude Opel vlastnit menšinový podíl, bude zpočátku těmto zaměstnancům vyplácet celou mzdu, později bude jim bude mzda snížena až na 70 procent původního platu.
Opel je součástí největší americké automobilky General Motors. Ta v minulosti uvažovala o jeho prodeji, nakonec se ho ale rozhodla restrukturalizovat vlastními silami. Na konci loňského roku Opel po celé Evropě zaměstnával přes 38.000 lidí, z toho více než 19.000 v samotném Německu.
Generální ředitelka GM Mary Barraová v listopadu oznámila, že Opel do konce tohoto desetiletí zahájí ve své továrně v německém Rüsselsheimu produkci nového sportovně-užitkového vozu. Navíc investuje 500 milionů eur (téměř 14 miliard Kč) do výroby motorů.
\"Opel má pro GM velký strategický význam,\" prohlásila Barraová během listopadové návštěvy v Rüsselsheimu, kde má Opel ústředí. \"Tyto dodatečné investice pomohou značce znovu zazářit a přispějí k dalšímu posílení naší pozice v Evropě,\" dodala.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
