\"Nemůžeme jen tak jednoduše uplatnit v Evropě stejný vzorec, který měl úspěch v USA a v Japonsku,\" řekl šéf Deutsche Bundesbank, jak zní oficiální název německé centrální banky, k otázce takzvaného kvantitativního uvolňování. V jeho rámci centrální banky v podstatě tisknou dodatečné peníze pomocí nákupů dluhopisů. \"V USA je ústřední stát, který vydává velmi bezpečné dluhopisy, my tady takový stát nemáme,\" upozornil Weidmann.
Měnová politika ECB je nyní podle Weidmanna z hlediska celé eurozóny náležitě expanzivní, pro Německo je už ale příliš uvolněná. Dodal, že extrémně nízké úrokové sazby a nízké náklady na státní výpůjčky zmenšují ochotu vlád zavádět klíčové strukturální ekonomické reformy.
Ministr Schäuble zpochybnil představu, že slabá ekonomika potřebuje expanzivní měnovou a fiskální politiku. \"Nejsem o tom přesvědčen. Jsem spíše toho názoru, že takový přístup není řešením, ale příčinou (ekonomických potíží),\" řekl.
Šéf ECB Mario Draghi po čtvrtečním zasedání bankovní rady uvedl, že počátkem příštího roku se rozhodne, zda banka podnikne další opatření na podporu slábnoucí ekonomiky měnové unie. Vyjádřil se také vstřícně k metodám kvantitativního uvolňování formou nákupů státních dluhopisů. ECB zatím na podzim začala s nákupy bezpečných dluhopisů a dalších cenných papírů vydávaných komerčními bankami, aby podpořila úvěrovou aktivitu.
Draghi také naznačil, že odpor Německa ani dalších zemí eurozóny ECB od podpůrných krojů neodvrátí. Weidmann a jeho krajanka Sabine Lautenschlägerová hlasovali ve čtvrtek proti rozhodnutí ECB přitvrdit vyjádření ohledně zvyšování bilance banky nákupy dluhopisů, řekl agentuře Reuters informovaný zdroj.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
