Podle Sobotky není pokles rublu něco, z čeho bychom měli mít radost. \"Protože ekonomická destabilizace Ruska, pokud by dále pokračovala, tak může mít v krátkodobém horizontu negativní vliv na hospodářský růst v Evropě a samozřejmě mohou tady být i určitá rizika například pro stabilitu bankovního systému,\" řekl.
Další oslabení rublu znamená zdražení dováženého zboží na ruském trhu, a tím horší konkurenceschopnost zahraničních exportérů, včetně těch českých, řekl ČTK analytik Svazu průmyslu a dopravy Bohuslav Čížek. \"Je to bezpochyby další faktor, díky kterému se snižuje možnost našeho zapojení na ruském trhu,\" dodal.
\"Dochází a dále pravděpodobně bude docházet ke zhoršení pozic zahraničních odběratelských firem, a tím k ještě výraznějším problémům se schopností hradit závazky vyplývající z platných smluv. Už nyní rostou dluhy zahraničních partnerů,\" uvedl Čížek.
Podle Škody Auto, pro kterou je Rusko třetím největším trhem, je zatím předčasné hodnotit dopady oslabující ruské měny. \"Situaci na ruském trhu i nadále sledujeme, aktuálně běží výroba automobilů v našich ruských závodech bez omezení. V tuto chvíli je však příliš brzo k jakýmkoliv spekulacím o dalším vývoji,\" dodal mluvčí Škody Auto Josef Baláž.
Poptávku po autech v Rusku tlačí dolů zpomalení hospodářského růstu, za kterým stojí především negativní dopady ukrajinské krize. Ruská vláda koncem srpna oznámila, že do konce roku vynaloží deset miliard rublů na podporu prodeje nových aut pomocí takzvaného šrotovného.
V turistice padající kurz rublu prohloubí již tak klesající počty ruských turistů v ČR. \"Pokud by to bylo na této úrovni (kurz rublu), tak nepřijedou další desetitisíce ruských turistů. Částečně se to i promítne do útrat Rusů,\" uvedl analytik cestovního ruchu Jaromír Beránek ze společnosti Mag Consulting.
Od ledna do září se počet ruských turistů v ČR meziročně snížil o deset procent. Česko se letos zařadilo mezi země, ve kterých jsou propady příjezdů ruských turistů největší.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
