Spyker se již na začátku tohoto měsíce uchýlil pod soudní ochranu před věřiteli v naději, že získá finance a odvrátí kolaps. Zakladatel a šéf společnosti Victor Muller uvedl, že nyní bude pracovat na vzkříšení značky a bude ji chtít zaměřit na elektrické automobily.
Muller založil Spyker v roce 2000 a názvem firmy navázal na bývalého nizozemského výrobce automobilů, který zkrachoval před druhou světovou válkou. Firma se zaměřovala na luxusní sportovní auta s vysokým podílem ruční práce a v sezoně 2006-2007 měla svou vlastní stáj v závodech formule 1.
V roce 2010 Spyker koupil od amerického koncernu General Motors ztrátového Saaba, jehož o dva roky později prodal čínské firmě NEVS. V posledních letech se firma snažila prorazit v kategorii takzvaných supersportů, například značkou B6 Venator.
V poslední době firmu tížily značné finanční problémy, dokonce neměla na nájem a ze svých prostor byla kvůli tomu soudně vyklizena, podotýká agentura Reuters. Konkurzem a likvidací nyní firmu provede nucený správce, jehož jmenoval už dříve soud, uvedl Spyker.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
