\"Vozy v těchto dnech postupně přebíráme. Zhruba třicítka z nich bude hned nasazena do provozu zatím jako posily,\" uvedla Šubová. Použitím rakouských vagonů na spoje do Žiliny, Budapešti a z Bohumína do Břeclavi získají České dráhy volné vozy, se kterými počítají třeba na vlaky mezi Prahou a Českými Budějovicemi.
Z padesátky rakouských vozů je 41 osobních, 12 z nich je pro pasažéry v první i druhé třídě, zbytek jen pro druhou. Další čtyři vagony jsou restaurační a pět je autovozů, popsala mluvčí. Podle serveru iDnes dosud jezdily ve vlacích InterCity a EuroCity rakouských drah.
České dráhy včetně posledních 50 vozů koupily od rakouských ÖBB dosud 130 použitých vagonů. V Rakousku vozy pořizují od roku 2011. Letos na jaře chtěly od rakouských drah získat 80 vozidel, jejich část ale před uzavřením dohody mezi ČD a ÖBB koupil RegioJet podnikatele Radima Jančury. Český státní dopravce tak nakonec dostal jen 25 osobních rychlíkových vozů a devět lehátkových vagonů pro noční vlaky.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
