Přestože se počet usmrcených výrazně zvýšil, samotných nehod významně nepřibylo. Ve srovnání s rokem 2013 jde o tříprocentní růst. Počet nehod na železničních přejezdech byl v letech 2013 a 2014 shodný, celkem 180 případů. Vloni se ale počet obětí při těchto nehodách meziročně téměř zdvojnásobil na 43 osob.
Dvojnásobný nárůst počtu obětí zaznamenala inspekce u železničních přejezdů zabezpečených světelnou signalizací a rovněž u přejezdů vybavených závorami. U těch všichni usmrcení připadali na chodce nebo cyklisty, kteří spuštěné závory podlezli. Nejnižší počet obětí, čtyři, podle statistik připadá na přejezdy vybavené pouze výstražnou značkou.
Mimo smrtelné nehody na přejezdech a při střetu chodců s projíždějícím vlakem eviduje Drážní inspekce další dvě úmrtí lidí, kteří se pokusili vyskočit z rozjíždějícího se vlaku. Dalších šest mrtvých si vyžádal provoz tramvají v městské dopravě a sedm úmrtí nehody v pražském metru.
Většina střetu osob s vlakem se podle inspekce odehrává v místech, kde koleje křižují pěšinky a kde jsou lidé zvyklí si cestu zkracovat. Jde tedy o místa, ve kterých by se chodci vůbec pohybovat neměli. Zhruba třetina osob usmrcených vlakem připadá podle inspekce na sebevrahy.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
