KOH-I-NOOR Machinery bude mít podle něj téměř 800 zaměstnanců, celkový plánovaný obrat pro letošní rok je asi jedna miliarda korun. Nástrojárna a lisovna Formex byla koupena od společnosti GCT a.s., cena nebyla zveřejněna. Časopis Forbes, který na obchod upozornil, dnes na svém serveru napsal, že řádově šlo o desítky milionů korun.
Divizi KOH-I-NOOR Machinery začal budovat v roce 2007 Vlastislav Bříza nákupem poličské nástrojárny Ponas, loni v lednu pak koupil nástrojárnu a lisovnu Ponas sídlící v Rožnově pod Radhoštěm. \"Akvizice nástrojárny a lisovny Formex přináší do skupiny KOH-I-NOOR holding další možnosti synergických efektů, které umožní nejen optimalizaci výrobních nákladů,\" řekl ČTK předseda správní rady Koh-i-noor holding a.s. Bříza.
Formex s.r.o. je přední výrobce vstřikovacích forem a plastových výrobků pro automobilový průmysl. Nabízí komplexní řešení od technologického vývoje výlisku, přes konstrukci a výrobu forem až po výrobu a montáž jednotlivých dílů. Specializuje se na výrobu forem a výrobu pohledových a optických dílů pro největší světové výrobce a dodavatele. Mezi hlavní zákazníky patří nadnárodní společnosti Automotive Lighting, Witte Automotive, Hella, KoiTo Czech či Škoda Auto.
\"Akvizicí nástrojárny a lisovny Formex posilujeme naši přední pozici v oboru výroby forem a lisování plastových dílů pro automobilový průmysl ve střední Evropě, zároveň získáváme do portfolia specializovanou firmu na pohledové a optické díly,\" uvedl generální ředitel KOH-I-NOOR Machinery a.s. Robert Záboj.
Po akvizici bulharského Hemusu, nástrojáren PONAS a RONAS a největšího obchodníka s LPG Kralupol jde o pátou významnou akvizici skupiny KOH-I-NOOR holding v posledních letech.
KOH-I-NOOR holding sdružuje desítky společností, zaměřených na výrobu a obchodní činnost ve čtyřech oborech - školní a kancelářské potřeby, zdravotnictví, strojírenství a energetika. Nejstarší a nejznámější společností holdingu je KOH-I-NOOR HARDTMUTH a.s., jehož historie sahá až do roku 1790 a je jedním z nejstarších a největších výrobců výtvarných, školních či kancelářských potřeb na světě. Skupina má desítky výrobních závodů v Čechách a na Moravě, ale i v Bulharsku, Rusku a Číně. Téměř 90 procent veškeré produkce je určeno na export do více než 80 zemí světa. Roční obrat skupiny dosahuje 3,5 mld Kč, zaměstnává téměř 2500 zaměstnanců.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
