Loňský listopad byl o dva pracovní dny kratší než předloňský a podle meteorologů i mimořádně teplý. K poklesu průmyslové produkce tak nejvíce přispěla výroba a rozvod elektřiny, plynu, tepla a klimatizovaného vzduchu. Výroba tohoto odvětví v listopadu klesla o 6,3 procenta a k celkovému poklesu produkce přispěla 0,9 procentního bodu. Shodně (o 6,3 procenta) ovšem klesla i výroba strojů a zařízení.
Výroba aut, která tradičně táhne celý průmysl, v listopadu klesla o 1,6 procenta. Ještě v říjnu vykázala téměř desetiprocentní růst. V listopadu se ale dařilo výrobě počítačů a elektroniky, která vzrostla o 25,9 procenta. Růst vykázala také výroba elektrických zařízení a výroba základních kovů.
Proti říjnu se produkce zvýšila o 1,2 procenta, údaj je však očištěný od vlivu počtu pracovních dnů. Tržby průmyslových podniků i hodnota nových zakázek v listopadu sice meziročně vzrostly, tempo ale bylo pomalejší než v říjnu. Tržby stouply o 1,6 procenta, nové zakázky o 2,6 procenta. Zatímco tržby rostly zejména u vývozu, nové zakázky byly především z tuzemska.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
