Ukrajina je druhým největším producentem uhlí v Evropě. Centrem těžby jsou však Doněcká a Luhanská oblast, kde se již řadu měsíců bojuje. To přinutilo mnoho ukrajinských uhelných dolů omezit nebo úplně zastavit těžbu.
Pokles těžby vedl k velkému nedostatku uhlí pro tepelné elektrárny, které na Ukrajině za normálních okolností zajišťují asi 40 procent dodávek elektřiny. Ukrajina se tak nyní potýká s nedostatkem elektřiny, ačkoli je obvykle jejím čistým vývozcem.
Kyjev byl proto nucen kupovat uhlí v Rusku a Jihoafrické republice. Snahy o dovoz uhlí z Ruska sice komplikovalo zadržování dodávek na hranicích, podle Zjukova však byl tento problém již vyřešen.
Vztahy mezi Kyjevem a Moskvou jsou nicméně i nadále mimořádně napjaté. Rusko loni anektovalo ukrajinský Krym a podle tvrzení Kyjeva podporuje proruské povstalce na východě Ukrajiny. \"Potřebujeme alternativu k ruskému uhlí,\" prohlásil Zjukov. Dodal, že Ukrajina jedná o budoucích dodávkách uhlí s Jihoafrickou republikou, Austrálií a Vietnamem.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
