NKÚ prověřoval dotace za roky 2007 až 2013, a to pro Nemocnici České Budějovice, Nemocnici Tábor, Primaved Plzeň a Zdravotnickou záchrannou službu Plzeňského kraje. \"Regionální rada (ROP Jihozápad) špatně nastavila indikátory, které měly mimo jiné sloužit k hodnocení projektů a stanovení optimálních rozpočtů. Hodnoty neodpovídaly reálným cenám. Například při nákupu vybavení jednotky intenzivní péče v Nemocnici Tábor by optimální cena byla podle indikátorů rady téměř 260 milionů korun. Skutečná cena ale činila 21 milionů,\" uvedla Málková.
Vedení ROP tedy podle Málkové nemohlo vyhodnocovat, jestli byly investice ve zdravotnických zařízeních opravdu efektivní. Různé nemocnice pak nakupovaly stejné přístroje za ceny, které se lišily až o stovky procent.
\"Společnost Privamed Plzeň třeba pořídila lůžkový monitor vitálních funkcí za téměř 175.000 korun, zatímco Nemocnice Tábor koupila obdobný přístroj za více než 541.000,\" sdělila mluvčí NKÚ. Při pořizování anesteziologického přístroje zase Privamed zaplatil 757.000 korun, kdežto táborská nemocnice o zhruba polovinu více. \"V případě výstavby zdravotnických zařízení byla cena za metr krychlový u jednotlivých příjemců až o 53 procent vyšší, než stanovuje vyhláška,\" doplnila.
Zdravotnická zařízení rovněž podle kontrolorů spojovala nákupy levnějšího vybavení do větších celků, aby mohla získat dotace. \"Z dotací z operačního programu mohli příjemci nakupovat vybavení s cenou nad 40.000 korun. Jenže některá kontrolovaná zařízení za evropské peníze pořídila například nábytek, počítače a další vybavení za téměř 8,8 milionu, aniž by zmíněný limit splnila,\" oznámila Málková. Regionální rada dotace proplatila, ačkoli se podle pravidel operačního programu jednalo o nezpůsobilé výdaje, uvedl NKÚ.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
