Kraje dlouhodobě upozorňovaly na špatný a někdy až havarijní stav silnic, které dostaly před 15 lety do správy od státu s vnitřním dluhem. Tato finanční injekce by měla jejich stav zlepšit. Do budoucna však kraje chtějí nastavit model, jak by se stát podílel dále na opravách jejich silnic.
\"Chceme, aby se zvýšila jejich kvalita. Máme ovšem podmínky, které jsou mnohdy přísnější, než požaduje zákon. Všechna výběrová řízení musí být transparentní, chceme, aby se oslovovalo více uchazečů. Budeme mít ještě debatu, jak podmínky naplníme,\" řekl Ťok.
V některých krajích už jsou projekty dokonce vysoutěžené, jinde se čekalo na spuštění soutěže na chvíli, kdy stát definitivně příspěvek ze Státního fondu dopravní infrastruktury odklepne.
Na prvním setkání ministra s hejtmany se diskutovalo i o fungování regionální železniční dopravy po roce 2019, kdy končí krajům desetileté smlouvy s Českými drahami. Dalším tématem byla koncepce civilního letectví. Kraje s civilními letišti by chtěly, aby více prosperovala. Kraje také nadnesly téma mýtného na silnicích nižších tříd a otázku zimní údržby dálnic a silnic prvních tříd. \"Zatímco ministerstvo je chce zadávat pomocí veřejných soutěží, kraje by chtěly, aby to dělaly krajské správy silnic. Budeme o tom ještě jednat stejně jako o dalších tématech,\" řekl Ťok.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
